Ruta Peña Cabrera, Cabranes (P.R. AS52)


Qué mejor actividad que proponerse subir a la Peña Cabrera. La ruta que os sugerimos es muy interesante. Variada en todo su desarrollo. Bosques cerrados y prados ganaderos. Tiene un desnivel moderado y salvo en épocas de verano, recomendamos calzado apropiado al encontrar algo de barro en los pasos de regatos que cruzan el recorrido.

Recorrido: Santolaya de Cabranes - Viñón
Dificultad: Media

Recomendaciones de amada Carlota: Dada la longitud y tiempo estimado os recomendamos llevar agua y algo de comer. A mitad de ruta hay un área recreativa (Peña Cabrera) y será todo un placer en un día despejado contemplar una panorámica de 360º. Botas impermeables y una vara de poyo en zonas de barro.

Ficha técnica (castellano)

Texto oficial (asturianu):
El visitante que quiera facer esta ruta, va somorguiase nun paisax máxicu, arrodiáu de viesques del país, con carbayos centenarios, castañales, carrascos o fresnos. El camín emprincipia al par del cartel d’entamu, fincáu a la vera de la Casa Conceyu de la capital del conceyu Cabranes, Santolaya. Esti panel va bozavos lo que ye la sienda. Pásase’l pueblu camín del barriu Sendín pa garrar el ramal que va p’Argamia, la última casería enantes de metese na viesca de Picu Moru. Encamentámosvos que mientres que dure la ruta, teais bien despiertos, yá que nun ye nada difícil ver esguiles brincando ente los árboles, o daqué corciu pastiando nos praos. Depués de baxar pa contra Cuatro Caminos apórtase a un de los sitios más llanos y vistosos del camín. Tierres de llabor y campos con bien de cabañes perende y aquende. Depués de pasar Brisandi, vólvise a la tupida viesca qu’arrodia’l monte de Cotubellosu, hasta llegar al final del camín yá nun sitiu abiertu, d’ónde se garra un ramal que pasa un monte común y que lleva a la Zona d’Espardimientu de Peñacabrera, onde vais poder esfrutar d’un descansu ganáu a pulsu y garrar fuerces sentaos cómodamente en dalguna de les meses afitaes pa ello. Nun dexéis d’esfrutar de les prestoses vistes que s’acolumbren del mirador, del que se siente bien la cercanía la mar y de los Picos d’Europa. Síguese la marcha pal final de la ruta, camín de Viñón. Al baxar, ún atópase con un paisax de llombes suaves enllenes de viesques de gran valir ecolóxicu. En llegando al pueblu de Ñao podríeis parar un segundu a observar les característiques del so antiguu llavaderu (recién restauráu). Depués d’esta visita, namás que vos separa un poco de la vuestra meta na aldega de Viñón llugar interesante enforma yá qu’ende atopamos el llamativu “Muséu de la Escuela Rural Asturiana”. Onde se pue ver una fiel muestra de la vida na escuela rural de finales del sieglu XIX a mediaos del XX. Tamién se pue visitar na redolada la ilesia románica (S:XI) de Santuyanu de Viñón, construcción de la dómina medieval de gran guapura.