Ruta de la Ribera del río de la Peña (P.R. AS-198)

Un clásico en los senderos de bosque y río, y una de nuestras rutas favoritas. Con una vegetación frondosa de fresno y avellano, el rumor constante del agua al paso de lo que antaño fueron molinos, evocan tiempos donde éstos usos eran obligados. La ruta está muy bien señalada, no es muy exigente su desnivel y tiene una ventaja añadida, es circular. El paseo perfecto.

Recorrido: Piloñeta - Piloñeta
Dificultad: Baja

Recomendaciones de amada Carlota: Como siempre llevar agua y una vara que haga de apoyo adicional. En la bajada se agradece.

Ficha Oficial: Ruta de la ribera del río de La Peña. (P.R. AS198)

Piloñeta - Piloñeta
Nava


Descripción: Al par del pueblu de Piloñeta entama la vuestra ruta. El cocha pue dexase nun aparcamientu a la vera’l ríu Pra, y depués de lleer les indicaciones del camín en panel d’entamu emprincipia esta aventura pela naturaleza. Al poco, vese’l molín de Para, construcción que, en llabor diariu, usaba pa trabayar la fuercia l’agua del ríu que va ser el vuestru compañeru infatigable pente viesques y praderíes. Una xubida suavina pela llomba, dexando de llau la oriella del ríu, llévavos per un senderu a la solombra d’especies vexetales carauterístiques de la ribera asturiana como’l pládanu, l’ablanal o’l fresnu. De la que facéis la ruta, vais decatavos de les construcciones d’antiguos molinos d’agua, que tovía anguaño caltienen elementos como la canalización o la caída del agua, construcciones utilizaes polos vecinos de la época y que depués d’años de tar abandonaos y en desusu, nun son namás qu’un recuerdu borrosu. El camín, bien marcáu lleva pal altu La Cipresta, averáu al pueblu de Campanal. De la que se sal de la pista y depués de garrar un ramal hormigonáu, entama la baxada que lleva pal llugar de Grátila, onde vos aconseyamos que paréis pa descansar un minutu y si ye menester platicar con dalgún de los vecinos, que de xuru va ser a cuntavos más d’un casu de la zona. Entre tierres de llabranza y caminos vecinales, apórtase al pueblu de Piloñeta, últimu llugar pobláu enantes de llegar al puntu de partida de la ruta.